Klantverhaal: Creatieve oplossingen voor complexe problemen



Steeds meer bedrijven zijn op zoek naar technische oplossingen waarmee complexe problemen van een eenvoudige te bedienen antwoord worden voorzien. Die oplossing ontstaat natuurlijk niet zomaar. Daar heb je een creatieve probleemoplosser voor nodig.

Willem Sparreboom van Spruce wordt altijd erg enthousiast van dit soort problemen en gaat aan de slag om een oplossing op soft- of hardwaregebied te ontwikkelen.


Een oplossing voor alle soorten problemen

“Ik help mensen met allerlei soorten problemen”, vertelt Sparreboom trots. “Ik ben nu bijvoorbeeld bezig met een kookwekker voor ouderen die via slimme sensoren in de gaten houdt of ze nog wel actief met het eten bezig zijn. Mocht de wekker geen activiteit registeren na een bepaalde tijd, dan gaat er automatisch een alarm af. We zijn nu ook bezig om een cloudconnectie erin te bouwen zodat dit alarm direct naar bijvoorbeeld de kinderen of hulpdiensten kan gaan. Zodra dat gerealiseerd is, moeten we op zoek naar een producent die soortgelijke producten op de markt brengt. ”


Van protype tot productie

Sparreboom soldeert op zijn kantoor zelf een hoop prototypes in elkaar. “Ik begin met een breadboardje en al snel zorg ik ervoor dat er een werkend prototype is opgebouwd van losse modules. Niet lang daarna begin ik met het printplaatontwerp. Zodra dat dat gevalideerd is, schakel ik EPAC in om de productie te draaien.”


Waarom de productie uit handen geven aan EPAC?

· EPAC levert altijd conform de opdracht. Als er iets niet duidelijk is nemen ze contact op in plaats van een aanname te doen

· EPAC levert snel en kwalitatief hoogwaardige producten af

· Duidelijkheid over bill of materials en approval

· EPAC ontzorgt Spruce volledig op het gebied van productie


EPAC kwam echt als redding

De keuze voor EPAC werd mede ingegeven door slechte ervaringen met vorige producenten van de creatieve oplossingen van Spruce. “Het ging vooral mis door miscommunicatie en aannames van beide kanten die niet realistisch bleken”, verzucht Sparreboom. “Ik heb toen op social media een oproep gedaan wie me kon helpen en toen meldde EPAC zich. Binnen een paar dagen had ik alle benodige pcb’s volgens wens in huis. Dat was echt een redding en het begin van een goede samenwerking. Ik ontwerp ook oplossingen voor de medische sector. Het feit dat EPAC nu ISO 13485 gecertificeerd is helpt ons beide om deze klanten optimaal van dienst te zijn met producten die aan alle kwaliteitskeurmerken voldoen.”


Altijd klaar staan voor een tevreden klant

Klanten goed van dienst zijn vraagt om een hoop creativiteit en op tijd leveren van producten. Dat Sparreboom creatieve oplossingen kan bedenken blijkt ook uit de manier waarop hij omgaat met de chiptekorten. “Iedereen, dus zeker ook ik als kleine zzp’er heeft last van de tekorten. Daar moet je creatief mee ongaan. Als ik geen chips kan bestellen, bestel ik gewoon een aantal donorboards met die chips erop. Die desoldeer ik en dan gebruik ik ze in de productielijn. Daarnaast heeft EPAC gelukkig enkele leverancierslijntjes die ik als zelfstandige nooit kan hebben waardoor ik tot nu toch niet tegen tekorten aanloop en gewoon kan blijven ontwerpen.”





Recente blogposts

Alles weergeven